Thursday, July 19, 2012

Samsung Galaxy Note VS Samsung Galaxy S III (part 2)

Assalamualaikum & hyeee ^_^


Setelah aku hadapi dilema yang keterlaluan akibat entri yang nie >>>Klik Sini<<<, akhirnya dia aku miliki. Nak tau aper? >>>Klik Sini<<<.


Apa sebab aku pilih Samsung Galaxy Note? Sebab die best.. ^_^ Apa yang korang perlu tahu adalah ciri-ciri dan kelebihan yang ada pada Note ni. Korang tengok saja lah spesifikasi Note ni, memang terbaik la!!

Mungkin tahun ni merupakan tahun kebangkitan jenama Samsung. Dulu memang la hp Samsung tak popular, canggih, dan lembap. Tapi sekarang? berghhh.. dasyat brg2 keluaran mereka. Kini dah berubah dengan adanya telefon pintar ciptaan mereka. Contoh yang korang nampak sekarang ni adalah Samsung Tabs dan Galaxy.

Apa Yang Best Tentang Spesifikasi Samsung Galaxy Note Ni?

Aku jatuh hati pandang pertama dengan Samsung Galaxy Note ini pada skrin dia yang bersaiz 5.3 Inci dan yang paling aku kagum dengan telefon ni adalah cip pemprosesan dia yang besar dengan kelajuan dan kepintaran beroperasi dalam satu masa memiliki sebanyak 1.4 Ghz Dual Core Processor. Tapikan Samsung Galaxy S III lagi laju.

SUPER HD AMOLED SCREEN! Itu lah paling aku suka sebab kepadatan pixelnya yang tinggi dan mampu mengiurkan pandangan bila melihat warnanya di gambar dalam skrin telefon ini. Kamera pada telefon ini pula memiliki sebanyak 8 Megapixel di bahagian belakang. Manakala dibahagian depan pula mempunyai kamera 2 Megapixel.

Saiz skrinnya juga mempunyai resolusi WXGA (1280x800) jauh lebih besar dan tinggi. Bateri pula memiliki sebanyak 2500mAh.

Paling sempoi adalah Pen Stylus yang kini kian dilupakan tapi kini muncul semula! Apa yang penting adalah reaksi Full touch pada telefon ini digabungkan sekali dengan Pen Stylus.


Yang penting Samsung Galaxy Note & S III masing2 ade kelebihan..

Duduk diam2 jangan gaduh2 ea...

12 Jam & 24 Jam

Si Hensem Yg Manis (ihik2)



p/s : dah boleh tido dengan isteri no4 (Samsung Galaxy Note)..




X Tau NaK tuLiS aPe, Nie pUn mAIn TekaN2... SukE? LiKe JeR ^_^

6 comments: